۰۶ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۰
کد خبر: ۶۲۵۱۶۹
مدیر حوزه علمیه استان مرکزی:

اشرافی گری سبب سلب اعتماد مردم می شود| اسلام بدون سیاست جلوی دشمن نمی ایستد

اشرافی گری سبب سلب اعتماد مردم می شود| اسلام بدون سیاست جلوی دشمن نمی ایستد
حجت الاسلام سپاسی گفت: حرکت حوزه های علمیه به سمت اشرافی گری سم مهلکی است که سبب سلب اعتماد مردم نسبت به نظام اسلامی می شود.

حجت الاسلام کاظم سپاسی مدیر حوزه علمیه استان مرکزی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری رسا، با بیان اینکه ساده زیستی یکی از شاخصه های حوزه انقلابی است، تصریح کرد: حرکت حوزه های علمیه به سمت اشرافی گری سم مهلکی است که سبب سلب اعتماد مردم نسبت به نظام اسلامی می شود.

حجت الاسلام سپاسی با اشاره به تذکرات رهبر انقلاب در خصوص اشرافی گری، بیان کرد: تا کنون مشی حوزه علمیه ساده زیستی بوده است و همین روش باید ادامه پیدا کند.

وی با اشاره به فرمایشات رهبر انقلاب در خصوص انقلابی ماندن حوزه علمیه، گفت: انقلاب اسلامی توسط یک عالم آگاه و مجتهد جامع الشرایط هدایت و به پیروزی رسید.

حجت الاسلام سپاسی با بیان اینکه بنیان گذار انقلاب اسلامی تربیت شده مکتب اهل بیت(ع) و حوزه علمیه بود، عنوان کرد: بعد از امام خمینی علم انقلاب بر دوش رهبر انقلاب قرار گرفته است که ایشان مجتهد جامع الشرایط و تربیت شده مکتب اهل بیت(ع) هستند.

مدیر حوزه علمیه مرکزی افزود: اعتماد مردم به علما و مراجع موجب پیروزی انقلاب اسلامی شد و به همین دلیل حوزه از ابتدا انقلابی بوده است.

وی بصیرت علمی را یکی از ویژگی های حوزه انقلابی دانست و افزود: انقلاب اسلامی یک انقلاب ارزشی بر پایه حقیقت و بر اساس معیارهای دینی و قرآنی است و مانند سایر انقلاب ها صرفا به خاطر فشارهای اقتصادی نبوده است.

حجت الاسلام سپاسی با بیان اینکه پایبندی به قرآن کریم و مکتب اهل بیت(ع) از شاخصه های حوزه انقلابی است، تصریح کرد: اگر از پایبندی به علوم اهل بیت(ع) فاصله بگیریم، حوزه علمیه از ملاک انقلابی گری فاصله می گیرد.

مدیر حوزه علمیه مرکزی به اهمیت بصیرت سیاسی به عنوان یکی از شاخصه های حوزه انقلابی اشاره کرد و بیان داشت: اگر حوزه علمیه به لحاظ علمی پربار باشد اما بصیرت سیاسی نداشته باشد در ادامه مسیر پرخطر انقلاب اسلامی به درستی عمل نخواهد کرد.

وی با بیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی سبب شده است که ابر قدرت ها در مقابل انقلاب بایستند، گفت: حوزه علمیه باید تمام خطوط سیاسی را بشناسد و از میان آنها خط اصیل اسلام را پیگیری کند.

حجت الاسلام سپاسی مردمی بودن را یکی از ویژگی های حوزه انقلابی دانست و عنوان کرد: حوزه علمیه اگر از مردم جدا شود دیگر انقلابی نخواهد بود چرا که موفق به هدایت انقلاب اسلامی نخواهد شد.

مدیر حوزه علمیه مرکزی افزود: در طول تاریخ علما همواره در صف اول مبارزه بوده اند و همین سبب شده که مردم نیز علما را از خودشان بدانند و مشکلات راحت تر حل شود.

مدیر حوزه علمیه مرکزی با بیان اینکه زندگی عموم طلاب در حد ضعیف ترین اقشار جامعه است، گفت: تاکنون روحانیت به دنبال خدمت به محرومین و مستضعفین بوده است و به صورت نسبی عدالت تحقق پیدا کرده اما همچنان راه زیادی در زمینه عدالت اجتماعی در پیش روی انقلاب است.

وی التزام به اسلام ناب محمدی در برابر اسلام آمریکایی را از دیگر شاخصه های حوزه انقلابی دانست و افزود: اسلام خالی از سیاست که در برابر ابرقدرت ها ایستادگی نمی کند اسلام آمریکایی است.

حجت الاسلام سپاسی افزود: التزام به ولایت فقیه که ادامه مسیر انبیای الهی است از دیگر شاخصه های حوزه انقلابی است./1350/ت302/ب

گزیده ای از خبر را می توانید در کلیپ صوتی زیر بشنوید

تعداد بازدید : 7
ارسال نظرات